sobota 18. února 2012

Podcasty


Tak po necelém měsíci, který byl plný činnosti a práce, připojím další příspěvek. Tentokrát to nebude recenze knihy a informace o autoru, nýbrž pár odkazů na podcasty Českého rozhlasu, které se týkají komiksu. Jde o různé rozhovory či recenze. Vybral jsem jich jen pár, které jsem slyšel a zaujali mne. Pořadů, které se zabývaly komiksem jde na stránkách Českého rozhlasu najít více.


Začnu rozhovorem, který mne zaujal. Je to rozhovor se známým britským výtvarníkem a muzikantem (hraje na piano) Davem McKeanem.

Verze v angličtině: zde.

Verze v naší mateřštině názvem „Fantastické světy mě nezajímají“. Tuto verzi jsem neposlouchal, takže tak trochu blind post. Avšak věřím, že bude také dobrá: tady .


Dále velmi zajímavý rozhovor s velmi zajímavým tvůrcem, jímž je francouzský tvůrce známý nejen svým mohutným dílem Ibikus, ale i svými filmy – Pascal Rabaté. tu


Dále recenze Ibikusu. Názvem: Pascal Rabaté – komiksový šváb v soukolí dějin. Tudy

Rozhovor s Joachimem Dvořákem, majitelem nakladatelství Labyrint a pořadatelem KomiksFestu.


Tak trochu mám pocit, když slyším u nás někoho mluvit o komiksu, že  u nás existuje autorský komiksu . A to díky tomu, že čeští autoři to prostě dělají s tím, že nepočítají s velkou finanční odměnou, ani s tím, že by je to mohlo uživit a proto si mohou dovolit být nezávislí. Naopak je tomu, pokud se mluví o komiksu v Americe – často to vyzní tak, že v Americe existuje pouze komiks superhrdinský. Což je samozřejmě omyl. V Americe i kdekoli jinde existuje spousta nezávislých autorských komiksů...

Rozhovor s Nikarinem, autorem trilogie 130. Osobně Nikarina zrovna nemusím, moc se mi nelíbí kresba a už vůbec ne po literární stránce. Ale je to můj názor a neříkám tak, že by se to nemohlo někomu líbit. A právě proto tu uvádím i rozhovor s ním:

Rozhovor s Lucií Lomovou, autorkou Divochů.


Na závěr bych chtěl poděkovat Českému rozhlasu, jakožto jediné schopné a smysluplné rozhlasové stanici v ČR.

zdroje: http://www.rozhlas.cz/portal/portal/
           http://hledani.rozhlas.cz/iradio/

Žádné komentáře:

Okomentovat