pondělí 26. března 2012

Co jsem našel, koho jsem objevil…

Zac Crockett

Při brouzdání skrz forum conceptart.org jsem narazil na komiks, který mě hned od první chvíle zaujal. Musím říci – kresbou. Jeho tvůrcem jest Zac Crockett a dílo s názvem Opey the Warhead vás věřím zaujme stejně jako mne.

Hlavní postavou je malý chlapec – akorát místo kudrnatých vlásků má kolem hlavy šachovnicový pásek, místo nohou má vyvažovací křidélka… Opey je jeho jméno. Opey není tak úplně malý chlapec, Opey je totiž jaderná raketa. Nezdá se vám to?


Mně to bylo taky podivné, jenže Zac je dobrý vypravěč. Brzy jsem si na neobvyklost Opeyho vzezření  zvykl a sledoval tak příběh malého chlapce, který se potýká s nepřízní osudu, šikanou od svých spolužáků, s tím, že nezná vlastní matku – ano i atomová bomba má matku.

Příběh se odvíjí, já se do něj nořím více a více – říkám si – tohle je opravdu dobré, baví mě každý panel, kresba a trochou sarkasmu okořeněný humor. Musím tomuto dílu přiznat i dobrou atmosféru, třebaže příběh rozebrán na základní dějovou linku by mohl vypadat docela nudně a ponouká možnost pro podsouvání mnohých klišé. Těm se Zac bez obav a s klidem vyhýbá a snad právě díky atmosféře, kterou bravurně vytváří pomocí perfektní kresby a ilustrací postapokalyptického světa, vás na tyto klišé nenapadne ani myslet. Často, když se začtu do komiksu, který má pěknou kresbu, relativně dobrý a zajímavý příběh, se mi stává, že mne po čase přestane bavit číst – snad kvůli snadné odhadnutelnosti děje a nebo naopak množství přehnaných zvratů, které bývají nelogické a prvoplánové. Vím, že dávat do vztahu slovo nelogické s příběhem kluka podoby atomové bomby by se mohlo zdáti absurdní. Avšak jde o to přistoupit na vizi autora a garantuji, že pokud na ni přistoupíme – čeká nás pár pěkných překvapení, ve kterých Zac využívá nejenom své kresebné kreativity.

Na internetu se toho o Zackovi mnoho nedovíme, zůstává často skryt pod přezdívkou Cluedog. Takto ho můžete například najít na deviantart.com, kde má opravdu rozsáhlou galerii svých prací, provedených převážně tužkou a tuží.
Zac je také štědrý, neb nabízí Opey the Warhead i svá další díla volně k přečtení a stažení. Zde je link na Opey the Warhead:  http://www.drunkduck.com/Opey_the_Warhead/4970676/
Lze zde nalézt i jeho další práce, či fragmenty rozdělaných prací.

Link na deviantart: http://cluedog.deviantart.com/

A ještě jedna důležitá zpráva. Zaca jsem kontaktoval. Po krátké mailové korespondenci souhlasil s interview, na které se můžete v brzké době těšit. Interview zde zveřejním v bilingválním znění, s překladem mi bude pomáhat můj kamarád Igor Kubíček, kterému touto cestou děkuji.

Stay tuned.






Žádné komentáře:

Okomentovat